07-11 MAYIS 2017 ÜSKÜP GEZİSİ

15-05-2017

1.GÜN

07 Mayıs tarihinde uçakla 34 kişilik bir gurup ile Üsküp’e hareket ettik. Hava alanında bizi bekleyen otobüsümüz ile Valandova Çalıklı köyünde her sene düzenlenen Hıdrellez Festivaline katıldık. Dernek Genel Başkanımız Adnan Şahinler, Onursal Başkanımız Kenan Şahinler Başkan vekilimiz Kamuran Atakan’ın, dernek yönetim kurulu üyelerimiz ve misafirlerimizin bulunduğu gurubu Çalıklı Uluslararası Hıdrellez Şenlikleri Festivali Başkanı Şenol Tahir karşıladı. Festivalde Arnavutluk, Bosna Hersek,Bulgaristan ve Makedonya’nın çeşitli şehirlerinden gelen folklor ekipleri ile İnik Belediyesi Mehter Takımı da gösterilerini sundular. Bütün köy halkı yağışlı havaya rağmen festival alanını doldurmuştu

2.GÜN

Dernek Başkan vekilimiz Kamuran Atakan beyefendinin daha önceki Doğu Makedonya ziyaretinde etüt ettiği 26 öğrencili tek sınıflı 29 Kasım Kalkova İlköğretim Okulunun tüm giyisi, çanta ve kırtasiye ihtiyaçlarını kendilerine ulaştırdık Doğu Makedonya’nın zor şartlarında 1.sınıftan 5.sınıfa kadar bütün öğrencilerinin soba ile ısıtılan bir sınıfta eğitim gördüğü çocuklarımızı sevindirmek bizleri çok mutlu etti.

3.GÜN

Şenliklerden ayrıldıktan sonra Doyran’daki otelimize yerleştik. Ertesi gün kahvaltı sonrası, Tikveş üzerinden Manastır’a vardık.Atatürk’ün mezun olduğu Askeri İdadi’yi, Atatürk Müzesini ve Resneli Niyazi Beyin Sarayını ziyaret ettikten sonra Ohri’deki otelimize hareket ettik.

4.GÜN

Ohri’de yürüyerek şehir turu yaptıktan sonra otobüs ile Türklerin “Sarı Saltuk,” Makedonların ise “Sveti Naum” dedikleri Arnavutluk sınırındaki dünya mirası listesine giren cennete ulaştık.

5.GÜN

Ohri’den Üsküp’e doğru giderken Gostivar ve Kalkandelen şehirlerinden geçtik. Kalkandelen’de bulunan Alaca Camii ve Arabati Baba Tekkesi’ni ziyaret ettik.

6.GÜN

Gezimizin son durağı Evlad-ı Fatihan Şehri Üsküp, öncelikle tek Türk okulu olan Tefeyyüz Okulunu ziyaret eden Genel Başkanımız Adnan Şahinler okul müdürü Osman Emin ile görüşerek bilgi almıştır.Öğretmenler odasında ve müdür odasında eskimiş olan dolapların değiştirilmesi konusunda destek olacaklarını bildirmiştir.

7.GÜN

Üsküp’te Matka Kanyonu görmeden İstanbul’a dönmek olmaz.Tekrar gelmek dilekleriyle hoşçakal güzel ÜSKÜP…

İLETİŞİM
Rumeli Türkleri Derneği
Kızılelma Cad. Şair Mehmet Akif Sk.